Kappa - wymiana osłony przegubu
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 sty 2010, 19:27
- Lokalizacja: kraków
Kappa - wymiana osłony przegubu
witam, muszę wymienię oslonę przegubu, jak sie do tego zabrać
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 sty 2010, 19:27
- Lokalizacja: kraków
Re: wymiana osłony przegubu
czy macie koledzy jakies zdjecia lub schemat
Re: wymiana osłony przegubu
Ja powiem ci tak,jeśli nie masz narzędzi ,dobrego kanału itp. Zawieź do mechanika. Taka usługa kosztuje około 40-50pln. przynajmniej w mojej okolicy.
Jak się to robi? ano podnośnik UP,koło out ...i zaczynają się schody.
Musisz rozczepić zwrotnicę z wahaczem,wcześniej odkręcić nakrętkę przegubu. Jak już to zrobisz to po odciągnięciu zwrotnicy przegub powinien swobodnie wyjść. Czasem potrzeba ebnąć młotem..uwaga na gwint.
Jeśli już masz przegub swobodny trzeba zdemontować starą manszetę,podważyć pierścień zegera umiejscowiony wewnątrz przegubu (jeśli jesteś wierzący modły pomogą). Ów pierścień zabezpieczający półoś nie ma żadnych oczek,zaczepów itp. Jest tak dostępny jak kredyt hipoteczny dla bezrobotnego
A jego odbezpieczenie i wyjęcie półosi bez problemów jest równie prawdopodobne jak to że wśród gimbazy trafi się kolejna niepokalana z poczęciem 
Reasumując,wróć do początku mojego wpisu,przejedź się po mechanikach i zapytaj o cenę
U mnie takie coś wymieniają od ręki.
Edit: ostatnio jak wymieniałem osłonę,mechanik pierniczył się z tym dwie godziny. W końcu zdemontował całą półoś i dopiero na stole udało mu się to dziadostwo rozczepić.Koszt 60pln
Może mechanik do kupy,ale za tych kilka dukatów nie poświęciłbym swojego czasu na babranie się z tym syfem.
Pozdrawiam.
Jak się to robi? ano podnośnik UP,koło out ...i zaczynają się schody.
Musisz rozczepić zwrotnicę z wahaczem,wcześniej odkręcić nakrętkę przegubu. Jak już to zrobisz to po odciągnięciu zwrotnicy przegub powinien swobodnie wyjść. Czasem potrzeba ebnąć młotem..uwaga na gwint.
Jeśli już masz przegub swobodny trzeba zdemontować starą manszetę,podważyć pierścień zegera umiejscowiony wewnątrz przegubu (jeśli jesteś wierzący modły pomogą). Ów pierścień zabezpieczający półoś nie ma żadnych oczek,zaczepów itp. Jest tak dostępny jak kredyt hipoteczny dla bezrobotnego


Reasumując,wróć do początku mojego wpisu,przejedź się po mechanikach i zapytaj o cenę

Edit: ostatnio jak wymieniałem osłonę,mechanik pierniczył się z tym dwie godziny. W końcu zdemontował całą półoś i dopiero na stole udało mu się to dziadostwo rozczepić.Koszt 60pln
Może mechanik do kupy,ale za tych kilka dukatów nie poświęciłbym swojego czasu na babranie się z tym syfem.
Pozdrawiam.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Mi wymiana przegubu zajęła ze 4 godziny bo za nic nie chciał zejść z półosi, nigdy więcejdaros1972 pisze:witam, muszę wymienię oslonę przegubu, jak sie do tego zabrać

Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Fakt, żeby cokolwiek ruszyć trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Jeśli są takowe to nie ma co się bać wymiany przegubu.
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Należę do tych co się tego podjęli, ale potwierdzam że bez odpowiedniego zaplecza to nie jest łatwe i przyjemne.
Teraz szkoda by mi było na to czasu. Również polecam wizytę w warsztacie chociaż mam alergię na warsztaty i co się da robię sam 


-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Narzędzia posiadam ale drugi raz bym tego nie robił w tak wiekowym aucie. Po pierwsze poprzedni właściciel (jego mechanik) tak dokręcił nakrętkę piasty że klucz 3/4 nie wytrzymał. Odkręcenie było możliwe dopiero pneumatem w serwisie PKS-u. Nastepny problem to wszędobylski smar zmieszany z rdzą i innym syfem i brak jakiegokolwiek dostępu do segera. Drugi raz bym tego nie robił, nie ma mowy, dla porównania w nowszym grande punto 2 przeguby wymieniłem w godzinkętopcio1 pisze:Fakt, żeby cokolwiek ruszyć trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Jeśli są takowe to nie ma co się bać wymiany przegubu.

Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
... następnym razem po wymianie osłony zrobię zdjęcie jak wygląda mój garaż/warsztat, dramat do kwadratumatfiej pisze:Nastepny problem to wszędobylski smar zmieszany z rdzą i innym syfem

U mnie to wygląda tak: wymiana osłony, przegubu 2 do 4 godzin (bez kanału) doprowadzenie warsztatu do porządku + moja kąpiel w starej wannie z naftą to kolejne 3 do 5 godzin

Pozdrawiam
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 759
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Jesli masz stalówki to :
1. zdejmujesz kołpak i poluzowujesz nakrętkę od połosi.
2. Podnosisz auto, zdejmujesz koło
3. Rozkrecasz połoś ze skrzyni (kilka śrub na imbus)
3. Odpinasz wszystkie przewody z amortyzatora i odkrecasz śruby od amortyzatora. (tutaj przudaje się pomoc bo trzeba by kogoś silnego poprosić żeby ci jakimś długim prętem naginał wachacz w dół a ty wyjmujesz przegub.)
4 Jak się już się nagimnastykujesz z wyjecim połosi z piasty to bierzesz ją w imadło i:
5 Na półosi jest seger i trzeba go znaleźć pod smarem i rozpiąć wtedy przegób schodzi z połosi.
6. Wymieniasz osłonę, nowy smar, nowe/stare opaski i wsadzasz przegub z powrotem uwazając zeby nie uszkodzić osłony przegubu o amortyzator (jak bedziesz wymieniał to bedziesz wiedział o co mi chodzi:)
7 Składasz w odwrotenej kolejności i nakrecasz nakrętkę połosi.
8. Stawiasz auto na "własne nogi" i dokrecasz nakrętkę na półosi.
P.S.
Jak masz felgi aluminiowe to:
1. Zmieniasz alufelge na koło zapasowe albo koło z felgą stalową i wtedy patrz punkt 1
1. zdejmujesz kołpak i poluzowujesz nakrętkę od połosi.
2. Podnosisz auto, zdejmujesz koło
3. Rozkrecasz połoś ze skrzyni (kilka śrub na imbus)
3. Odpinasz wszystkie przewody z amortyzatora i odkrecasz śruby od amortyzatora. (tutaj przudaje się pomoc bo trzeba by kogoś silnego poprosić żeby ci jakimś długim prętem naginał wachacz w dół a ty wyjmujesz przegub.)
4 Jak się już się nagimnastykujesz z wyjecim połosi z piasty to bierzesz ją w imadło i:
5 Na półosi jest seger i trzeba go znaleźć pod smarem i rozpiąć wtedy przegób schodzi z połosi.
6. Wymieniasz osłonę, nowy smar, nowe/stare opaski i wsadzasz przegub z powrotem uwazając zeby nie uszkodzić osłony przegubu o amortyzator (jak bedziesz wymieniał to bedziesz wiedział o co mi chodzi:)
7 Składasz w odwrotenej kolejności i nakrecasz nakrętkę połosi.
8. Stawiasz auto na "własne nogi" i dokrecasz nakrętkę na półosi.
P.S.
Jak masz felgi aluminiowe to:
1. Zmieniasz alufelge na koło zapasowe albo koło z felgą stalową i wtedy patrz punkt 1
Ostatnio zmieniony 15 lis 2013, 23:03 przez KrissEB, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Dalej twierdzę,że nawet zakładając wariant optymistyczny 50pln to dobry wydatek żeby nie brudzić sobie rąk 

- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 759
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Fakt, jeśli uda Ci się to załawić za 50 zł to chyba warto.
Ale jak lubisz się podłubac to za 50 zł mas osłonę na wew i zew przegub a robocizna daje doświadczenie i kolejny level do przyjaźni z własną Kappą.
Poza tym zawsze masz okazję żeby przejrzeć auto.
Ale jak lubisz się podłubac to za 50 zł mas osłonę na wew i zew przegub a robocizna daje doświadczenie i kolejny level do przyjaźni z własną Kappą.
Poza tym zawsze masz okazję żeby przejrzeć auto.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Kappa - wymiana osłony przegubu
Fakt to niezaprzeczalny
Aczkolwiek jak nie masz dobrego zaplecza możesz złapać kolejny level w byciu kolejnym który mówi że włoszczyzna to do zupy 

