Kappa 2.4 5.20 VIS - przeszczep skrzyni z 2.0 5.20 TB?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Kappa 2.4 5.20 VIS - przeszczep skrzyni z 2.0 5.20 TB?

Post autor: rob_76 » 07 mar 2016, 3:03

Zagadnienie jak w tytule - trochę akademickie, a trochę z konieczności... :roll: Posypała mi się troszkę skrzynia, a mogę mieć dostęp do analogicznej, ale z 5.20 T właśnie. Oczywiście starą można by zrobić, albo poszukać właściwej dla mojego auta, ale odpowiedniej (na linki i z Visco) ze świecą szukać (że nie wspomnę o ryzyku nabycia szmelcu), a naprawa trwa i kosztuje (o ile jeszcze ktoś się podejmie i znajdzie części)...

Tak więc co sądzicie na temat przeszczepienia skrzyni z 5.20 TB do 5.20...?

Różnica między skrzyniami leży w przełożeniach. Dla I, II biegu oraz przekładni głównej są takie same, natomiast różnią się III, IV i V. Dla 2.4 B jest to: III - 1,520; IV - 1,156; V - 0,914, natomiast dla 2.0 T odpowiednio: 1,360; 0,971 oraz 0,811.
Obliczyłem sobie różnice prędkości przy tych samych obrotach silnika i, przykładowo, dla 3000 RPM i 2.4 będzie to: III - 65.46 km/h, IV - 86.07, V - 108.86; dla tych samych obrotów i 2.0 T: III - 73.16, IV - 102.47, V - 122.69...
Policzyłem też obroty silnika przy prędkości "autostradowej +" - 160 km/h dla biegu V-go i wyszło mi, że dla skrzyni z 2.4 będzie to: 4409.23 RPM, a dla 2.0 T: 3912.35 RPM...
Wynikałoby z tego, że po takim przeszczepie maksymalne prędkości na poszczególnych biegach wzrosną (przynajmniej teoretycznie), a na pewno spadną obroty przy tej samej prędkości jazdy...

Analizując wykresy momentów obu silników doszedłem do wniosku, że 2.4 nie powinno mieć żadnych problemów ze sprawnym poruszaniem Kappiszona za pośrednictwem skrzyni od Turbo, gdyż na najczęściej używanych biegach prędkości obrotowe, przy skrzyni z 2.0 T, dla tego silnika dalej znajdują się w rejestrze zbliżonym do maksymalnego momentu (powyżej 200 Nm). Ponadto powinno też chyba spaść zużycie paliwa... Jednakże co z przyspieszeniami - jak sądzicie...? Na logikę chyba spadną (konieczne częstsze redukcje?), ale nie jestem pewien jak znacznie, i czy rzeczywiście...?

A może ktoś ćwiczył już taki (lub podobny) temat i mógłby podzielić się doświadczeniami...?

Wszelkie sugestie/opinie mile widziane... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.4 5.20 VIS - Przeszczep skrzyni z 2.0 5.20 TB?

Post autor: kond243 » 07 mar 2016, 4:45

Da się bez większych problemów. Jeżeli masz visco to półosie te same co w 2.4. Tylko 2.4 ma inne sterowanie sprzęgła,sprzęgło pchane 2.0 20vt sprzęgło ciągnięte. Musisz przełożyć widełki sterujące sprzęgłem ze swoje skrzyni do skrzyni z 20vt. Tylko bardzo delikatnie wyjmuj górną tulejke przy widełkach siedzi mocno i stawia opór.Robiłem taki przeszczep z 20vt do 2.0 vis. Ze względu na przełożenia skrzyni. Miałem Power Drive. Od 3lat siedzi skrzynia z 20vt. Przyspieszenia teoretycznie są te same. 2.0 vis było tez comfort Drive a ta skrzynia ma dokładnie same przełożenia co 20vt. Według książki przyspieszają tak samo. Za to 3 bieg jest bardzo dobry do wyprzedzania. Przy odcięciu na trzecim biegu hest 170km\h. Mi spalanie spadło przy 160km\h paliła 15 teraz przy tych samych prędkościach jest 11-12 litrów. Mowa o lpg.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”