Lybra - Xenony po raz enty...

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: aro » 19 mar 2008, 14:10

Precz z pseudo ksenonami :evil:

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: STOD » 19 mar 2008, 15:29

Nie wiem co z tymi światłami .Ja mam dobrze ustawione i porównywałem z A4 kolegi z 2004 roku(bez xenonów oczywiście) i u mnie świeca (zgodnei stwierdziliśmy ) trochę lepiej! Sa bardzo dobre światła!Może mam żarówki jakieś inne?!No bo czytam o tych słabych światłach i się dziwie...A w porównaniu do mojej 626 z 1995 to w ogóle mam tu szperacze :D Mówię o mijania oczywiście.
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Simon » 19 mar 2008, 15:30

mijania w miare ok, ale drogowe do dupy. Mógłbym na nich jeździć ciagle i chyba bym nikogo nie oslepił. Jak są włączone to i tak... ciągle chce je odruchowo włączać bo ciemno mi :)
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: STOD » 20 mar 2008, 7:06

W nocy zamiast jeździć na "drogowych" trzeba siedzieć w domu, a najlepiej spać.I problem znika :D

Co do tej folii , to myślałem najpierw ,że może był bity przodem i ma nowe lampy i dlatego folia jest.I wy też to macie teraz się dowiaduje.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 17:33 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem posty
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Taz » 20 mar 2008, 11:44

gładki klosz jest w autach, które mają soczewkowe reflektory. Ksenony w kappie czy w lybrze nie miały gładkich szyb.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

tomms
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 20 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: tomms » 20 mar 2008, 12:16

Dla tych co maja problemy z oświetleniem a nie chcą łamać przepisów proponuję : Skracamy linki.php lub philipsa vision plus. O dziwo w moim autku światła działają b. dobrze ( także długie)
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 17:34 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: skracamy linki - poprawiłem
Lybra 2.4JTD SW 2001r. nero

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Toper » 20 mar 2008, 12:29

"Simon" pisze:no ja własnie nie wiem czemu ona ma służyć tym bardziej że u mnie ta folia jest koloru... brunatnego, a jej ubytki są znaczne :) Chyba ją spoleruję jakąś pastą lekkościerną.
Co do reflektorów w Lybrze to wygląda jakby kto inny robił prawy, a kto inny lewy. Jak w LT mi wymienili prawy, to okazała się, że prawie każdy obłazi i w 50% z nich nie działała regulacja wysokości. Lewe wszystkie były dobre... dziwne, nie?

Co do jasności: kupiłem Osram Nightbreaker i jest REWELACYJNIE!!! POLECAM!!!

Pozdrawiam
Toper
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Łukasz » 20 mar 2008, 21:58

Co prawda żarnik lepiej skupia światło "na soczewce" ale lampy xenonowe występowały również bez gładkiego szkła. Przykład to Lybra, Kappa czy np grupa Mercedesa c,e,s-klasy. Światła xenonowe typu "soczewka" mniej oślepiają niż reflektory projekcyjne. Ja u siebie pokombinowałem trochę z HID-ami i rezultaty nie są najgorsze. czekam na wiosnę i wtedy trochę się z tym pobawię. Zakupiłem zestaw(raczej ten droższy) 6000k. Początkowo poświata była lekko niebieska, obecnie po 4 miesiącach trochę się rozświeciły i poświata jest niebieskawo-fioletowa. Oczywiście najwięcej jest światła białego. Największa zaleta jest to, ze widzę 3 razy lepiej i więcej niż na zwykłych halogenach. Wada to to, ze trochę oślepia i na tym skupie swoja uwagę w najbliższym czasie. Miałem robić soczewkę, ale jest z tym za dużo roboty. Mam już swój patent ale o tym później.
Co do legalności xenonow to jest to dla mnie temat śmiech na sali i nic więcej.
oryginalne fabryczne xenony:
Laguna II kolegi samopoziomowanie zdechło dawno temu
Audi A6 ciotki samopoziomowanie zdechło jeszcze dawniej
Vectra B 2.5 spryskiwacze miziają lekusieńko gładki plastik reflektorów których nie myją!!! Co 150km musieliśmy stawać i czyści "szkła bo nic nie było widać" Oczywiście spryskiwacze sa sprawne.
A TERAZ HICIOR!!!
Mój wujas ma Lybrę sprowadzona ze Szwajcarii. Tam są wypasione wersje wiec i chłopak miał oryginalne spryskiwacze reflektorów. Miał bo najpierw zaczął cieknąć jeden-wymiana potem drugi. Wujas się w : cenzura : l i zaślepił je.
Dla tych co chcą zrobić sobie spryskiwacze, proponuje dobrać te ze skody Octavii I można je pomalować i zamontować w dowolny sposób-nie są drogie
Umówmy się, ze temat typu legalności xenonow to jak temat wytarcia dupy szkłem.
Ja swoje wiem już na ten temat podparte przede wszystkim praktyka a nie teoria pod-czytana z netu.
Chciałbym by wypowiadali się tutaj ludzie, którzy posiadają wiedzę na temat oświetlenia w samochodach.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 17:42 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Piszemy zgodnie z zasadami ortografii - poprawiłem
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

dudekken

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: dudekken » 20 mar 2008, 23:11

"Łukasz" pisze:Co prawda żarnik lepiej skupia światło "na soczewce" ale lampy xenonowe występowały również bez gładkiego szkła. Przykład to Lybra, Kappa czy np grupa Mercedesa c,e,s-klasy. Światła xenonowe typu "soczewka" mniej oślepiają niż reflektory projekcyjne. Ja u siebie pokombinowałem trochę z HID-ami i rezultaty nie są najgorsze. czekam na wiosnę i wtedy trochę się z tym pobawię. Zakupiłem zestaw(raczej ten droższy) 6000k. Początkowo poświata była lekko niebieska, obecnie po 4 miesiącach trochę się rozświeciły i poświata jest niebieskawo-fioletowa. Oczywiście najwięcej jest światła białego. Największa zaleta jest to, ze widzę 3 razy lepiej i więcej niż na zwykłych halogenach. Wada to to, ze trochę oślepia i na tym skupie swoja uwagę w najbliższym czasie. Miałem robić soczewkę, ale jest z tym za dużo roboty. Mam już swój patent ale o tym później.
Co do legalności xenonow to jest to dla mnie temat śmiech na sali i nic więcej.
oryginalne fabryczne xenony:
Laguna II kolegi samopoziomowanie zdechło dawno temu
Audi A6 ciotki samopoziomowanie zdechło jeszcze dawniej
Vectra B 2.5 spryskiwacze miziają lekusieńko gładki plastik reflektorów których nie myją!!! Co 150km musieliśmy stawać i czyści "szkła bo nic nie było widać" Oczywiście spryskiwacze sa sprawne.
A TERAZ HICIOR!!!
Mój wujas ma Lybrę sprowadzona ze Szwajcarii. Tam są wypasione wersje wiec i chłopak miał oryginalne spryskiwacze reflektorów. Miał bo najpierw zaczął cieknąć jeden-wymiana potem drugi. Wujas się w : cenzura : l i zaślepił je.
Dla tych co chcą zrobić sobie spryskiwacze, proponuje dobrać te ze skody Octavii I można je pomalować i zamontować w dowolny sposób-nie są drogie
Umówmy się, ze temat typu legalności xenonow to jak temat wytarcia dupy szkłem.
Ja swoje wiem już na ten temat podparte przede wszystkim praktyka a nie teoria pod-czytana z netu.
Chciałbym by wypowiadali się tutaj ludzie, którzy posiadają wiedzę na temat oświetlenia w samochodach.


:pifko: O i nareszcie ktoś konkretnie coś powiedział. Jestem za...
Poza tym to czekamy na jakieś konkrety co i jak bo chciałbym zamontować u siebie taki zestawik HID.

tomms
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 20 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: tomms » 20 mar 2008, 23:37

Skoro nie działa samopoziomowanie, nawalają spryskiwacze to dalej idąc tą drogą nie wymieniajmy także przepalonych żarówek stopu - w końcu nie są nam bezpośrednio potrzebne :) . Jeśli coś nie działa to wypadało by naprawić. Swoją drogą sam chętnie widziałbym u siebie lampy ksenonowe, nie oszukujmy się jednak - zestawy z Allegro nie są zgodne z przepisami. Może jednak zamiast wydać 400zł na Hid-y warto kupić nowe oryginalne lampy?
Lybra 2.4JTD SW 2001r. nero

dudekken

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: dudekken » 20 mar 2008, 23:44

Dziś z ciekawości dzwoniłem dowiedzieć się o cenę oryginalnych nowych reflektorów + urządzenie samopoziomujące z okablowaniem... cena uwaga to jedyne tylko marne 3.000PLN (bez montażu)
Pozazdrościć tym których na nie stać...

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Simon » 20 mar 2008, 23:45

"tomms" pisze:Skoro nie działa samopoziomowanie, nawalają spryskiwacze to dalej idąc tą drogą nie wymieniajmy także przepalonych żarówek stopu - w końcu nie są nam bezpośrednio potrzebne :) . Jeśli coś nie działa to wypadało by naprawić. Swoją drogą sam chętnie widziałbym u siebie lampy ksenonowe, nie oszukujmy się jednak - zestawy z Allegro nie są zgodne z przepisami. Może jednak zamiast wydać 400zł na Hid-y warto kupić nowe oryginalne lampy?
pewnie że warto, ale to nie takie proste
bo jeśli chcesz być taki zgodny z przepisami to oprócz lamp musisz dołożyć samopoziomowanie ( tylne zawieszenie ) i spryskiwacze... stąd cały ten temat...

jak chyba jednak poprzestanę na tych Nightbreakerach i może uda mi się spolerować tę syfiastą folie z lamp.
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

dudekken

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: dudekken » 22 mar 2008, 13:17

Postanowiłem trochę poszperać w sieci i znaleźć nieco informacji na temat wymagań odnośnie spryskiwaczy i samo poziomowania, a dowiedziałem się że:

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.

Obowiązujące ?Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów? o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).

O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

A tutaj znajdziecie konkretny zestaw Xenon z homologacją.

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Taz » 22 mar 2008, 13:27

dudekken, zapewne znalazłeś tez w internecie informację, że reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła, więc zakładając HIDa z żarówką typu H tracisz homologację na całą lampę. Nie wiem natomiast czy w homologacji reflektora (jako całości - czyli jako kompletnego urządzenia do świecenia) są zapisy odnośnie spryskiwaczy i samopoziomowania. Może ktoś ma dostęp do treści homologacji reflektorów jakiegoś konkretnego auta? Pracuje ktoś może w ASO i może zdobyć takie informacje o jakimkolwiek aucie?


PS. :link: Polecam szczególnie drugą stronę, bo tam wszystko wyjaśniłem :)
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 17:45 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem posty
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

dudekken

Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: dudekken » 22 mar 2008, 14:04

"Taz" pisze:dudekken, zapewne znalazłeś tez w internecie informację, że reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła, więc zakładając HIDa z żarówką typu H tracisz homologację na całą lampę. Nie wiem natomiast czy w homologacji reflektora (jako całości - czyli jako kompletnego urządzenia do świecenia) są zapisy odnośnie spryskiwaczy i samopoziomowania. Może ktoś ma dostęp do treści homologacji reflektorów jakiegoś konkretnego auta? Pracuje ktoś może w ASO i może zdobyć takie informacje o jakimkolwiek aucie?
To także znalazłem ale głównie chodziło mi o niezbędność spryskiwaczy i samopoziomowania w przypadku dokładanego HID'a

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”