Lybra - tempomat (dołożony)/nie chce działać

Gość

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Gość » 01 kwie 2008, 20:21

trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Sebastian » 01 kwie 2008, 20:34

"jan123456" pisze:trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/
Ja mam zmienną geometrię - wersja 150 KM.

Sugerujesz, że to sprawa bardziej skomplikowana, aniżeli tylko wpięcie gałki tempomatu w gotową wtyczkę i ewentualne pogrzebanie w Examinerze?
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Gość

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Gość » 01 kwie 2008, 20:42

sprawdż połączenie pomiędzy przełącznikiem cruise control a sterownikiem5 przewodów plus 6 zasilanie po zapłonie/nie rozbierać przełącznika/miernik w rękę i heja : yesyes :zapraszam do jal car do Jelonki może cosik pomogę :!:
nie chcę nic obiecywać

Awatar użytkownika
marmal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: marmal » 01 kwie 2008, 21:29

Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian
Pozdrawiam - Marian

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Sebastian » 01 kwie 2008, 21:42

"jan123456" pisze:sprawdż połączenie pomiędzy przełącznikiem cruise control a sterownikiem5 przewodów plus 6 zasilanie po zapłonie/nie rozbierać przełącznika/miernik w rękę i heja : yesyes :zapraszam do jal car do Jelonki może cosik pomogę :!:
nie chcę nic obiecywać
Wiesz - kilka razy w miesiącu jestem w Bolkowie. A z Bolkowa to już rzut beretem do Ciebie. Także jak nie wyjdzie na miejscu u mnie to pewnie się skuszę na wizytę.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
DZIDA
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 391
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: DZIDA » 02 kwie 2008, 11:46

"jan123456" pisze:trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/
wg shematów elektrycznych w obydwu dieslach sa inne kolorystycznie kabelki przy tempomacie niż przy 2,0 benzynce

poza tym diesle i benzynkę ise inaczej podłaącza do sterownika silnika (pod inne piny)

zaczynam to powoli rozszyfrowywać:
na razie mam rozpiskę kabelków z wtyczki tempomatu:

Pin 1 - HR ? szaro ? czerwony
Pin 2 - NL ? czarno ? niebieski
Pin 3 - LB ? niebiesko-biały
Pin 4 - VG ? zielono ? żółty
Pin 5 - G ? żółty
Pin 6 - AR ? błękitno-czerwony (w wersji 2,0 20v)
L ? niebieski (w wersji 1,9 i 2,4 diesel)

Pin 3 (niebiesko- biały kabel) idzie do bezpiecznika nr 13 (10 A) w skrzynce bezp. koło kolana kierowcy (dolna ?sekcja? bezpieczników, najniższy rząd ? środkowy bezpiecznik)


jeżeli ktoś ma rozbabrane czy może to potwierdzić?







kolejne prace dalej jak lancia wróci z wymiany tulei stabka

a także wkrótce będzie opracowany manual podłączenia mp3 do ICS z navi i ze zmieniarką (gdyż w takiej wersji standardowy schemat podłączenia mp3 ni zadziała bo wtedy zmieniark korzysta z tych wejśc)

robek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 27 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: robek » 02 kwie 2008, 20:14

"marmal" pisze:Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian
:bravo: :bravo: :bravo:

robek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 27 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: robek » 02 kwie 2008, 20:18

"marmal" pisze:Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian
marmal dobre to :P :P :P nie przeszkadzam w temacie pozdrawiam

Gość

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Gość » 02 kwie 2008, 20:30

"Sebastian" pisze:
"jan123456" pisze:sprawdż połączenie pomiędzy przełącznikiem cruise control a sterownikiem5 przewodów plus 6 zasilanie po zapłonie/nie rozbierać przełącznika/miernik w rękę i heja : yesyes :zapraszam do jal car do Jelonki może cosik pomogę :!:
nie chcę nic obiecywać
Wiesz - kilka razy w miesiącu jestem w Bolkowie. A z Bolkowa to już rzut beretem do Ciebie. Także jak nie wyjdzie na miejscu u mnie to pewnie się skuszę na wizytę.


najpierw zadzwoń potem jedż

Gość

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Gość » 02 kwie 2008, 20:35

tempomat-------------ecu/sterownik silnika ze zmienną geometria złącze A/
1-----------------------53
2-----------------------23
3-----------------------plus po zapłonie ten sam co na wyłączniku stop/pin 3 włącznika stop/
4-----------------------56
5-----------------------57
6-----------------------55



to dla tych co obserwują : yesyes :po drodze nie ma żadnych złączywięcej
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 7:35 przez Gość , łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Gość » 02 kwie 2008, 20:43

manual podłączenia mp3 do ICS z navi i ze zmieniarką (gdyż w takiej wersji standardowy schemat podłączenia mp3 ni zadziała bo wtedy zmieniark korzysta z tych wejśc)


musisz podać masę na wejście tv i syganły audio i będzie hulać jednak brak obrazu /chyba że zastosujesz transmiter i wtedy tylko radio/tylko że wtedy jest bardzo hu........... dżwięk szkoda bose i uszy.Kolega Dzida jak chcesz wykorzystać złącze zmieniarki musisz wyemulować zmieniarkę dla ics

Gość

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Gość » 02 kwie 2008, 20:47

"marmal" pisze:Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian



to natyle dla tych którzy wszystko wiedzą : yesyes : : yesyes : : yesyes :
Reszta na pw :D :D :D :D :D

Awatar użytkownika
DZIDA
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 391
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: DZIDA » 02 kwie 2008, 21:14

"jan123456" pisze:manual podłączenia mp3 do ICS z navi i ze zmieniarką (gdyż w takiej wersji standardowy schemat podłączenia mp3 ni zadziała bo wtedy zmieniark korzysta z tych wejśc)


musisz podać masę na wejście tv i syganły audio i będzie hulać jednak brak obrazu /chyba że zastosujesz transmiter i wtedy tylko radio/tylko że wtedy jest bardzo hu........... dżwięk szkoda bose i uszy.Kolega Dzida jak chcesz wykorzystać złącze zmieniarki musisz wyemulować zmieniarkę dla ics
ja już to zrobiłem (tyle że wersję próbną :) ) ale działa jak należy
a teraz mam właściwa tyle zę musze ją podłączyć i zamontować - koszt nieco wiecej niż ta wersja z manuala (około 70 zł o ile pamiętam) ale sposób jest tak banalnie prosty że aż genialny w swojej prostocie

jak zamontuję zrobię sesję zdjęciową i wszystko opiszę.....

Awatar użytkownika
DZIDA
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 391
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: DZIDA » 02 kwie 2008, 21:22

"jan123456" pisze:tempomat-------------ecu/sterownik silnika ze zmienną geometria złącze A/
1-----------------------53
2-----------------------23
3-----------------------plus po zapłonie ten sam co na wyłączniku stop/pin 4 włącznika stop/
4-----------------------56
5-----------------------57
6-----------------------55



to dla tych co obserwują : yesyes :po drodze nie ma żadnych złączywięcej

dziwne rzeczy powiadasz... bo mi ze schematu wychodzi zupełnie coś innego : niepewny :

1. piny ecu są zupełnie inne (chyba że inaczej sa opisane piny na tym schemacie co ja mam)
2. wyłącznik stop ma 3 piny
3. w wersji dieslowskiej coś jest pomiędzy tempomatem a ecu (jakaś złączka)

Gość

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.

Post autor: Gość » 03 kwie 2008, 7:32

schemacik w/g programu de satiz w wersji polskiej dla silnika 2,4 jtd 140KM
wyłącznik stopma 4/cztery piny Cytat logiki działania cruise control:
Funkcja Cruise Control-regulator stałej prędkosci-jest sterowana przez ecu sterująca pracą silnika M10,na polecenie odpowiedniegowyłącznika cruise control H7,znajdującego się z lewej strony kierownicy.Sterowanie H7 zasilane jest poprzez wyłącznikzapłonu-styk3-w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F10 w dodatkowej skrzynce bezpiecznikowej B98 D.Sterowanie h7/cruise control/ połączone jest z centralką ecu M10:
-do styku 53,sygnał ON/OFF
-do styku55,sygnał RCL
-do styku57,sygnał SET+
-do styku 56,sygnał SET-
ecu M10/centralka silnika/otrzymuje sygnał naciśniętego pedału hamulca /wyłącznikI30/na styku 59,natomiast sygnał zwolnionego pedału z podwójnego wyłącznika I30 przesyłany jest do styku 54 ecu.do sterowania funkcją Cruise control ecu wykorzystuje także sygnał na styku 61 ,doprowadzany z wyłącznika pedału sprzęgła I31 oraz sygnały z potencjometru pedału przyspieszenia k55.Na koniec,ecu silnika M10 przesyła sygnał-styk23-do dżwigni cruise control H7 powodujący zapalenie się odpowiedniej diody gdy układ jest włączony

to tyle co przytoczyłem za opisem programu deSatiz do lancii lybry :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”