Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: Nat » 08 lip 2009, 23:43

JTD jest supernowoczesnym dieslem. :)

Jeżdżę i dieslem i benzyną. Prawdziwe auto jest na benzynę.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: Dudi » 09 lip 2009, 8:28

Nat pisze:JTD jest supernowoczesnym dieslem. :)

Jeżdżę i dieslem i benzyną. Prawdziwe auto jest na benzynę.
Prawdziwe sportowe auto jest na benzynę.
Wszystkie inne mogą mieć obojętnie co. Co się komu podoba. Ciekawe jak zaczniemy jeździć jakimiś elektrycznymi wynalazkami. :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: Art92 » 09 lip 2009, 14:39

Jtd nie sa az tak supernowoczesne.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: tomek » 09 lip 2009, 14:49

Taz pisze: koszt bezpośredni 100km: 6,72x3,90=26,21zł

koszt bezpośredni 100km: 12,50x1,94=24,25zł
U mnie troche inaczej
ON:25,67
PB:25,62

Troche OT ale:
Rzeczywiscie w kosztach PB/LPG czesto wygrywa. Mialem 3 kolejne auta z LPG w tym Kappe (zbiornik 85 l) i BMW (zbiornik 40 l) o ile w Kappie przeszkadzalo mi tylko to, ze nie moglem wrzucic nart do auta, to w BMW czeste tankowanie, zwlaszcza za granica.
Srednie, dlugoterminowe spalanie BMW mialem na poziomie 12,5 l PB (ok. 15-16 l. gazu) w Passacie mam 7.2. W moim przypadku: PB/LPG= ~32, ON:~27.

Diesel przy dluzszym jezdzeniu na chwile obecna jest bardziej oplacalny.
( Passacie roznica 1.8FSI 118KW/2.0 TDI 103KW) to 7800, gdyby zalozyc porzadna instalke do Paska to roznica jest na poziomie 3-4 tys. Moim zdaniem lepszy diesel ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: Nat » 09 lip 2009, 14:54

tomek pisze:Srednie, dlugoterminowe spalanie BMW mialem na poziomie 12,5 l PB (ok. 15-16 l. gazu) w Passacie mam 7.2. W moim przypadku: PB/LPG= ~32, ON:~27.
haha Ciekawe porównanie. :D Dwóch różnych aut, o różnej masie, różnych silnikach, różnej mocy, róznym paliwie :lol: A jaki był cel takiego porównania? ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: tomek » 09 lip 2009, 14:58

Nat pisze:A jaki był cel takiego porównania? ;)
Moje samozadowlenie z wyboru ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: aro » 09 lip 2009, 16:10

Art92 pisze:Jtd nie sa az tak supernowoczesne.
A co powiesz o TDI? Słyszałes może o mJtd?

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: Art92 » 09 lip 2009, 17:21

Mi chodziło o silniki montowane w Lybrach czyli jtd,mjtd to zupelnie cos innego,silniki są nowoczesne,wysilone a tym samy drozsze w utrzymaniu od starszych jtd.na dodatek slyszalem ze w 1.3 mjtd są problemy z filtrami DPF.Chociaz uważam ze Fiatowskie silniki diesla są jednymi z najlepszych na świecie.A co do tdi (z pompowtryskami) to jakby nie patrzeć są nowoczesne ale ceny napraw są zbyt duże.Ogólnie chodziło mi o to ze nowoczesne silniki diesla są o wiele bardziej drogie w utrzymaniu w porównaniu z benzyniakami

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: Dudi » 09 lip 2009, 17:21

aro pisze:
Art92 pisze:Jtd nie sa az tak supernowoczesne.
A co powiesz o TDI? Słyszałes może o mJtd?
Ale mJTD to nie JTD.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Volvo V40 vs. Nissan Primera

Post autor: Nat » 09 lip 2009, 17:35

Art92 pisze:na dodatek slyszalem ze w 1.3 mjtd są problemy z filtrami DPF.Chociaz uważam ze Fiatowskie silniki diesla są jednymi z najlepszych na świecie.
Filtr cząstek stałych jest kłopotliwy chyba w silnikach wszystkich marek (np. w Mazdzie tez narzekają). Szczególnie pośród tych co codzień w korkach męczą auta i nie "przedmuchują liści" i nie wypalają sadz z filtra.
Art92 pisze:A co do tdi (z pompowtryskami) to jakby nie patrzeć są nowoczesne ale ceny napraw są zbyt duże.Ogólnie chodziło mi o to ze nowoczesne silniki diesla są o wiele bardziej drogie w utrzymaniu w porównaniu z benzyniakami
Pompowtryskiwacze nowoczesne? One są tak przestarzałe, że nawet koncern VAG (słynący z niechęci do nowinek technicznych) juz sie z tej technologi wycofał i trzepie common raile na licencji konkurencji.

Poza tym istotnie, sa halasliwe i paskudnie drogie w naprawie .
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG

Post autor: Taz » 09 lip 2009, 18:29

Pociachałem temat i zrobiłem taki oto :)


Kurde, nie mogę pozbyć się wrażenia, że baaaaardzo podobny temat już kiedyś był na forum. Ale miliard kombinacji szukania nie przyniósł rezultatu. Może był w HP i poszedł w kosmos...
W każdym bądź razie ten jest w technicznym i nie zginie :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG

Post autor: Dudi » 09 lip 2009, 18:43

Taz pisze:Pociachałem temat i zrobiłem taki oto :)


Kurde, nie mogę pozbyć się wrażenia, że baaaaardzo podobny temat już kiedyś był na forum. Ale miliard kombinacji szukania nie przyniósł rezultatu. Może był w HP i poszedł w kosmos...
W każdym bądź razie ten jest w technicznym i nie zginie :)
Dokładnie i był, ja też doskonale pamiętam i chyba zaciętą dyskusje prowadziłem z Tomzikiem. I też szukałem, ale nie mogę znaleźć. :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Art92 » 09 lip 2009, 19:01

Pompowtryskiwacze dawały duze mozliwości dzieki duzemu cisnieniu wtrysku

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Dudi » 09 lip 2009, 19:12

Art92 pisze:Pompowtryskiwacze dawały duze mozliwości dzieki duzemu cisnieniu wtrysku
Dawały duże możliwości tylko jeśli chodzi o ciśnienie wtrysku.
Jeśli chodzi o spełnianie norm czytości, kultury pracy nie dawały żadnych możliwości.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Art92 » 09 lip 2009, 19:30

no własnie o to chodzi :) dlatego nigdy nie chwalilem tego rozwiazania ale doceniam zalety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”