Dedra - podmiana termostatu

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Patryklancia » 10 mar 2006, 13:42

Za 15pln kolego u mnie nówke fabryczny w sklepie kupisz :wink: Dla ciekawostki dodam że są 2 rodzaje letni otwiera na 82 stopnie i zimowy na 87 stopni
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Anonymous

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Anonymous » 10 mar 2006, 13:51

Teraz mnie Patryk zszokowałeś, czyli można sobie wymieniać termostaty na wiosne i jesień :?:

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Patryklancia » 10 mar 2006, 13:56

Tak to jest w poldonezie :wink: właśnie na lato żeby się nie grzał za bardzo to jest termostat który otwiera przy 82. A na zime żeby lepiej dogrzany to na 87. Taksowkarze tak właśnie robią że zmieniają , więc i wy posiadacze dedry 8 zaworowej możecie sobie na to pozwolić . Ja niestety przez moją 16-tke musiałem zakupić cały z obudową i tu też miałem dylemat bo był na 83 dtopnie i 88 dostępny wybrałem opcje lepiej dogrzany zimą więc 88. A latem autko mi się aż tak mocno nie grzało
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Anonymous

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Anonymous » 10 mar 2006, 14:13

Ja zamontowalem ten na 82. Moze teraz i spalanie spadnie bo do 15l dochodzilo. Zaraz jade na regulacje gazu bo od momentu zalozenia stozka czasami gasnie ta moja nieznosna bryka :D

Anonymous

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Anonymous » 10 mar 2006, 15:01

Stożek ma to do siebie, dostaje za dużo powietrza, nałożenie kawałka szmaty powinno wystarczyć, ale regulacja wskazana, zrobią tak że nie będzie gasła :wink:

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Marcin_D » 10 mar 2006, 15:53

W takim razie czy da się czymś zastąpić temostat w Kappie 2,4 b bo ceny powalają na kolana.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Macio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 17 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Macio » 03 kwie 2006, 0:22

"grzesiek820301" pisze:Ja wlasnie wymienilem przed chwila u siebie termostat. mialem w domu ze starego poldka. Bylo troche główkowania bo roznia sie troche ale z dwoch udalo sie zrobic jeden dzialajacy. teraz juz wszystko gra i ciepelko az milo.A termostat do poloneza na dobrym szrocie za dyche oddadza.pozdro.
Temat juz ma troche ale walasnie zrobilem porzadek z termostatem u siebie i tez dalem poldka bo oryginalu nie moglem trafic. Nie mielem aparatu zeby pokazac jak to główkowanie wygalda ale obyło sie bez cięcia orygianlej obudowy tak jak zaprezentował to kolega makek. Po odcieciu poldkowego kolnieza termostatu te dwa kikuty co zostana da sie zwinac tak ze wejda spoko w uszy w oryginalnej obudowie termostatu lanci. Oczywiscie jak kto woli ale lepiej odciac chyba część za 16 pln (tyle dalem za termostat z poldka) niz za 140 :-) Problem jest taki ze dolny grzybek jest za krotki odrobine i nie domyka na pewno. Z drugiej strony ten od forda tez nie domyka bo ma wieksza srednice na dole niz oryginal lanci a tam w obudowie na głowicy silnika jest podciecie w ktore nie wejdzie. Pozdrawiam.
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: makek » 04 kwie 2006, 20:56

Ten z forda właśnie bardzo ładnie wpasowuje się w gniazdo, tak, że zostaje miejsce na oring (widać na zdjęciach). Mam pytanie: jak uszczelniłeś termostat przy nieregularnym kształcie obok zaczepów?

Awatar użytkownika
Macio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 17 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Macio » 07 kwie 2006, 0:11

"makek" pisze:Ten z forda właśnie bardzo ładnie wpasowuje się w gniazdo, tak, że zostaje miejsce na oring (widać na zdjęciach). Mam pytanie: jak uszczelniłeś termostat przy nieregularnym kształcie obok zaczepów?
Nie do końca rozumiem twoje pytanie ale ja zaczepy oryginalne zostawilem. Podmienilem sam wkłąd termostatu wiec nie musialem miec uszczenlnieniea bo zostal mi sam grzybek ze środka. Na rysunku wyglada to tak - mam nadzieje ze przybliża troche zagadnienie :-)
http://macio.kojto.pl/termo.gif[/img]
Na czerwono znaczylem termostat orygianlny któy da sie wyjąc a po prawej jest polonez któremu po odcieciu tych dwu mocowań odpada cała góra i zostaje dokłądnie to samo co na czerwono zaznaczone jest po lewej.
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: pew » 07 kwie 2006, 9:55

"Qba" pisze:Moze cos takiego da sie zrobic w mojej Themie? Bo nie ma zamiennikow i termostat kosztuje 250zl :(
z tego co wiem tylko w 8v wystarczy sam wkład ... ale nie chce mi się wierzyć że nie ma zamienników ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Macio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 17 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Macio » 07 kwie 2006, 10:02

"Qba" pisze:Moze cos takiego da sie zrobic w mojej Themie? Bo nie ma zamiennikow i termostat kosztuje 250zl :(
Rozbierz, ogląnij, zrób badania porównawcze zwłąszcza jak mozesz z tym podjechac do jakiegos sklepu z częściami, chwilie pomyśl i może coś cie da zrobić. Jak rozbierałem u siebie to tez nie wiedziałem czy spasuje, ale spuścić 2 l płynu do miski to znowu nie jest takie prdzsięwzięcie wielkie :-)
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)

Anonymous

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: Anonymous » 09 kwie 2006, 12:14

a nie wiecie przypadkiem jak można podmienic termostat w tipo 2.0 16v? jest mozliwość wymienienia samego wkładu? przepraszam,że pisze to na forum lancii,ale jest jedna rzecz która Mnie z Wami łączy,mianowicie silnik :wink:

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: schab » 12 lis 2006, 14:01

"mario09" pisze:
"prezesjm" pisze:Coś mi się widzi że jeżeli wymieniło by się obudowe termostatu dolną i górną ze starszej dedry , tipo, tempry to pasuje termostat z poloneza i dopiero jest tanio :wink: .
Ja tak mam ;)
Dokładniej - dół zostawiasz bez zmian , zakładasz tylko górę z wymienionych Fiatów ( ja np. mam z Ritma ) i święty spokój - pasuje termostat z Poloneza , jak też i innych aut z rodziny Fiata . Zero rzeźbienia , a efekt gwarantowany !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

greguar_2000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Piotrków Tryb. woj. łódzkie

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: greguar_2000 » 12 sty 2008, 14:44


Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Dedra - podmiana termostatu

Post autor: kretekpodnietek » 17 sty 2008, 20:12

Witam!

u siebie też wymieniałem termostat, na polonezowski.

co do reźbienia, to w dól obudowy pasuje idealnie, jakby stamtąd.

a górę, trzeba obciąć te dwa wypusty, spiłować kryzę praktycznie na zero, no można zostawić z 0,5 mm żeby lepiej dociskało uszczelnienie, i rozwiercić delikatnie otwór w środku pół godziny roboty jak jest czym a radość z nowego termostatu bezczenna.

stary niby sie otwierał i wogóle, ale przepuszczał na duży obieg przez wyrobione gbiazdo w króću auto sie nagrzewało i w ogóle, ale wskazówka zawsze była dwie kreski pod 90 stopni, teraz nieważne czy miasto czy trasa, jest zawsze 90, ewentualnie dwie kreski ponad, a silnik na postoju potrzebuje przy tych temperaturach powietrza z 10 minut żeby sie nagrzać do 90 stopni :D

jak ktoś z moich okolic ma ten problem to zapraszam do siebie.

pozdrawiam Łukasz
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”