
Dedra - podmiana termostatu
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Dedra - podmiana termostatu
Za 15pln kolego u mnie nówke fabryczny w sklepie kupisz
Dla ciekawostki dodam że są 2 rodzaje letni otwiera na 82 stopnie i zimowy na 87 stopni

Dedra - podmiana termostatu
Teraz mnie Patryk zszokowałeś, czyli można sobie wymieniać termostaty na wiosne i jesień 

- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Dedra - podmiana termostatu
Tak to jest w poldonezie
właśnie na lato żeby się nie grzał za bardzo to jest termostat który otwiera przy 82. A na zime żeby lepiej dogrzany to na 87. Taksowkarze tak właśnie robią że zmieniają , więc i wy posiadacze dedry 8 zaworowej możecie sobie na to pozwolić . Ja niestety przez moją 16-tke musiałem zakupić cały z obudową i tu też miałem dylemat bo był na 83 dtopnie i 88 dostępny wybrałem opcje lepiej dogrzany zimą więc 88. A latem autko mi się aż tak mocno nie grzało

Dedra - podmiana termostatu
Ja zamontowalem ten na 82. Moze teraz i spalanie spadnie bo do 15l dochodzilo. Zaraz jade na regulacje gazu bo od momentu zalozenia stozka czasami gasnie ta moja nieznosna bryka 

Dedra - podmiana termostatu
Stożek ma to do siebie, dostaje za dużo powietrza, nałożenie kawałka szmaty powinno wystarczyć, ale regulacja wskazana, zrobią tak że nie będzie gasła 

Dedra - podmiana termostatu
W takim razie czy da się czymś zastąpić temostat w Kappie 2,4 b bo ceny powalają na kolana.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Dedra - podmiana termostatu
Temat juz ma troche ale walasnie zrobilem porzadek z termostatem u siebie i tez dalem poldka bo oryginalu nie moglem trafic. Nie mielem aparatu zeby pokazac jak to główkowanie wygalda ale obyło sie bez cięcia orygianlej obudowy tak jak zaprezentował to kolega makek. Po odcieciu poldkowego kolnieza termostatu te dwa kikuty co zostana da sie zwinac tak ze wejda spoko w uszy w oryginalnej obudowie termostatu lanci. Oczywiscie jak kto woli ale lepiej odciac chyba część za 16 pln (tyle dalem za termostat z poldka) niz za 140 :-) Problem jest taki ze dolny grzybek jest za krotki odrobine i nie domyka na pewno. Z drugiej strony ten od forda tez nie domyka bo ma wieksza srednice na dole niz oryginal lanci a tam w obudowie na głowicy silnika jest podciecie w ktore nie wejdzie. Pozdrawiam."grzesiek820301" pisze:Ja wlasnie wymienilem przed chwila u siebie termostat. mialem w domu ze starego poldka. Bylo troche główkowania bo roznia sie troche ale z dwoch udalo sie zrobic jeden dzialajacy. teraz juz wszystko gra i ciepelko az milo.A termostat do poloneza na dobrym szrocie za dyche oddadza.pozdro.
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra - podmiana termostatu
Ten z forda właśnie bardzo ładnie wpasowuje się w gniazdo, tak, że zostaje miejsce na oring (widać na zdjęciach). Mam pytanie: jak uszczelniłeś termostat przy nieregularnym kształcie obok zaczepów?
Dedra - podmiana termostatu
Nie do końca rozumiem twoje pytanie ale ja zaczepy oryginalne zostawilem. Podmienilem sam wkłąd termostatu wiec nie musialem miec uszczenlnieniea bo zostal mi sam grzybek ze środka. Na rysunku wyglada to tak - mam nadzieje ze przybliża troche zagadnienie :-)"makek" pisze:Ten z forda właśnie bardzo ładnie wpasowuje się w gniazdo, tak, że zostaje miejsce na oring (widać na zdjęciach). Mam pytanie: jak uszczelniłeś termostat przy nieregularnym kształcie obok zaczepów?
http://macio.kojto.pl/termo.gif[/img]
Na czerwono znaczylem termostat orygianlny któy da sie wyjąc a po prawej jest polonez któremu po odcieciu tych dwu mocowań odpada cała góra i zostaje dokłądnie to samo co na czerwono zaznaczone jest po lewej.
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra - podmiana termostatu
z tego co wiem tylko w 8v wystarczy sam wkład ... ale nie chce mi się wierzyć że nie ma zamienników ..."Qba" pisze:Moze cos takiego da sie zrobic w mojej Themie? Bo nie ma zamiennikow i termostat kosztuje 250zl
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Dedra - podmiana termostatu
Rozbierz, ogląnij, zrób badania porównawcze zwłąszcza jak mozesz z tym podjechac do jakiegos sklepu z częściami, chwilie pomyśl i może coś cie da zrobić. Jak rozbierałem u siebie to tez nie wiedziałem czy spasuje, ale spuścić 2 l płynu do miski to znowu nie jest takie prdzsięwzięcie wielkie :-)"Qba" pisze:Moze cos takiego da sie zrobic w mojej Themie? Bo nie ma zamiennikow i termostat kosztuje 250zl :(
Pozdrawiam - Macio
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra 1.8 SW (i jeszcze pare innych pojazdów niekoniecznie na chodzie)
Dedra - podmiana termostatu
a nie wiecie przypadkiem jak można podmienic termostat w tipo 2.0 16v? jest mozliwość wymienienia samego wkładu? przepraszam,że pisze to na forum lancii,ale jest jedna rzecz która Mnie z Wami łączy,mianowicie silnik 

Dedra - podmiana termostatu
Dokładniej - dół zostawiasz bez zmian , zakładasz tylko górę z wymienionych Fiatów ( ja np. mam z Ritma ) i święty spokój - pasuje termostat z Poloneza , jak też i innych aut z rodziny Fiata . Zero rzeźbienia , a efekt gwarantowany !"mario09" pisze:Ja tak mam"prezesjm" pisze:Coś mi się widzi że jeżeli wymieniło by się obudowe termostatu dolną i górną ze starszej dedry , tipo, tempry to pasuje termostat z poloneza i dopiero jest tanio.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
- Lokalizacja: Piotrków Tryb. woj. łódzkie
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Dedra - podmiana termostatu
Witam!
u siebie też wymieniałem termostat, na polonezowski.
co do reźbienia, to w dól obudowy pasuje idealnie, jakby stamtąd.
a górę, trzeba obciąć te dwa wypusty, spiłować kryzę praktycznie na zero, no można zostawić z 0,5 mm żeby lepiej dociskało uszczelnienie, i rozwiercić delikatnie otwór w środku pół godziny roboty jak jest czym a radość z nowego termostatu bezczenna.
stary niby sie otwierał i wogóle, ale przepuszczał na duży obieg przez wyrobione gbiazdo w króću auto sie nagrzewało i w ogóle, ale wskazówka zawsze była dwie kreski pod 90 stopni, teraz nieważne czy miasto czy trasa, jest zawsze 90, ewentualnie dwie kreski ponad, a silnik na postoju potrzebuje przy tych temperaturach powietrza z 10 minut żeby sie nagrzać do 90 stopni
jak ktoś z moich okolic ma ten problem to zapraszam do siebie.
pozdrawiam Łukasz
u siebie też wymieniałem termostat, na polonezowski.
co do reźbienia, to w dól obudowy pasuje idealnie, jakby stamtąd.
a górę, trzeba obciąć te dwa wypusty, spiłować kryzę praktycznie na zero, no można zostawić z 0,5 mm żeby lepiej dociskało uszczelnienie, i rozwiercić delikatnie otwór w środku pół godziny roboty jak jest czym a radość z nowego termostatu bezczenna.
stary niby sie otwierał i wogóle, ale przepuszczał na duży obieg przez wyrobione gbiazdo w króću auto sie nagrzewało i w ogóle, ale wskazówka zawsze była dwie kreski pod 90 stopni, teraz nieważne czy miasto czy trasa, jest zawsze 90, ewentualnie dwie kreski ponad, a silnik na postoju potrzebuje przy tych temperaturach powietrza z 10 minut żeby sie nagrzać do 90 stopni

jak ktoś z moich okolic ma ten problem to zapraszam do siebie.
pozdrawiam Łukasz
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz