Kappa - zbieżność
Re: Kappa - zbieżność
Ostatnio wymieniałem obie końcówki drążków kierowniczych i na będącej po sąsiedzku Podstawowej Stacji Kontroli Pojazdów (posiadającej porządne wyposażenie) ustawiałem zbieżność. Usługa kosztowała mnie 90 zł za przednią oś.
Ustawianie zbieżności warto wykonać po wykonaniu wymian elementów, przed naprawą to zwykłe marnowanie pieniążków.
Ustawianie zbieżności warto wykonać po wykonaniu wymian elementów, przed naprawą to zwykłe marnowanie pieniążków.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - zbieżność
Jak może nie być luzów w zawieszeniu skoro sworzeń do wymiany? Wymień sworzeń i wszystko wróci do normy. Kontrola zbieżności oczywiście dopiero po naprawie, jeśli ktoś weźmie kasę za ustawienie zbieżności przy uszkodzonym sworzniu jest zwykłym naciągaczem .merbart pisze:Witam
Temat stary ale odświeżę bo nadal aktualny.
Jadę dziś na zbieżność, ścina mi koła przednia od wewnątrz, lewa strona jakby mocniej. Sworzeń wahacza prawy do wymiany. Trochę dziwna sprawa bo luzów w zawieszeniu niema oprócz lekkiego na sworzniu. Rozjechały się przednie koła, ale auto nadal prowadzi się ok nie ściąga itp. Troszkę kierownica jest w prawo przy jeździe na wprost. Mam nadzieje że to nic poważnego. Czy komuś z was udało się wyregulować zbieżność i co było przyczyną? Kąty czy zwykła zbieżność?
Pozdro
Re: Kappa - zbieżność
Witam
Jestem po wymianie i ustawieniu zbieżności. Jak wcześniej wspominałem luz był niewielki i ledwo wyczuwalny a koła przednie były rozbieżne. Kąty wyszły w normie. Tak na marginesie to ok. rok temu wymieniałem sworzeń który miał większy luz i opon nie ścinało. Ważne że wszystko ok bo martwiłem się o kąty.
Pozdrawiam
Jestem po wymianie i ustawieniu zbieżności. Jak wcześniej wspominałem luz był niewielki i ledwo wyczuwalny a koła przednie były rozbieżne. Kąty wyszły w normie. Tak na marginesie to ok. rok temu wymieniałem sworzeń który miał większy luz i opon nie ścinało. Ważne że wszystko ok bo martwiłem się o kąty.
Pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - zbieżność
Skąd rozbieżność mogła powstać? Uderzyłeś kołem w krawężnik lub coś innego?
Re: Kappa - zbieżność
Właśnie to mnie też zastanawia, co prawda miałem mocny kontakt z dziurą (auto załadowane i pełny stan)
i podejrzewam, że ta sytuacja mogła skasować sworzeń i częściowo wpłynąć na zbieżność. Minęło 2 miesiące od tej sytuacji. Po uderzeniu nie przeglądałem zawieszenia bo nic z autem się nie działo tzn. jeździło prosto.
Gdybym z ciekawości nie przeglądnął auta to pewnie dalej bym jeździł nieświadomie.
i podejrzewam, że ta sytuacja mogła skasować sworzeń i częściowo wpłynąć na zbieżność. Minęło 2 miesiące od tej sytuacji. Po uderzeniu nie przeglądałem zawieszenia bo nic z autem się nie działo tzn. jeździło prosto.
Gdybym z ciekawości nie przeglądnął auta to pewnie dalej bym jeździł nieświadomie.
Re: Kappa - zbieżność
U mnie jest taki objaw że jak przejeżdżam przez jakąś łachę piachu na asfalcie albo błotko wywiezione pod kołami wywrotek z budowy to czuję jak delikatnie rzuci tyłem. Podobnie zimą na ubitym śniegu gdzie pojawia się trochę lodku. Dwa razy kontrolowałem w ostatnim czasie zbieżność i wynik był idealny. Kontrola zawieszenia nie wykazała luzów (mam dużo nowych elementów zawieszenia). Oponki i letnie i zimowe po dwóch sezonach (po ok 10 tyś km nalotu na każdym komplecie). Opon nie tnie. Muszę chyba się do tego przyzwyczaić.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - zbieżność
Sprawdzałeś zbieżność również na tylnych kołach? Ja miałem taki objaw w 16VT i okazało się, że tylna były zbieżne.
Re: Kappa - zbieżność
Sprawdzałem. Jest Ok.
Re: Kappa - zbieżność
Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa - zbieżność
Grzesiu auto tańczy z innej przyczynygrzole pisze:Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.




Re: Kappa - zbieżność
Z jakiej?Gros pisze:Grzesiu auto tańczy z innej przyczynygrzole pisze:Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.
P.S.
Opisałem, co miałem w Themie lata temu.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Re: Kappa - zbieżność
Gumy nowe przy okazji wymiany nivomatów. Jak w ogłoszeniach "nic nie stuka nic nie puka" a tyłeczkem zamiata
Re: Kappa - zbieżność
Może amory niesprawne?
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Re: Kappa - zbieżność
No proste - Kappa słyszy Musęgrzole pisze:Z jakiej?Gros pisze:Grzesiu auto tańczy z innej przyczynygrzole pisze:Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.
P.S.
Opisałem, co miałem w Themie lata temu.

Pozdrawiam - Marian
Re: Kappa - zbieżność
Jak juz temat za łożony to pociągnę go dalej ;
-czy parametry ustawienia zbieżności są takie same dla 2,0turbo i dla 2,4tds ? ...robiłem wymianę drążków i sworzni zrobiłem zbieżność ..nie zalądałem mechanikowi zza ramienia co wstukuje a na wydruku dostałem opis kAPPA 2.0TURBO 1995-1998 ...fajnie by było taka mieć
ale czy jest dobrze zrobiona zbieżność ? ustawienie wyszło idealne ,prowadzi się dobrze bynajmniej nie zauważyłem dziwnych objawów pływania tudzież ściągania czy innych ,jak to jest z tymi parametrami są takie same czy jednak powinien zrobic dla 2,4 tds ..
Pozdrawiam
-czy parametry ustawienia zbieżności są takie same dla 2,0turbo i dla 2,4tds ? ...robiłem wymianę drążków i sworzni zrobiłem zbieżność ..nie zalądałem mechanikowi zza ramienia co wstukuje a na wydruku dostałem opis kAPPA 2.0TURBO 1995-1998 ...fajnie by było taka mieć

Pozdrawiam
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm