Kappa - zbieżność

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: grzole » 04 paź 2011, 16:28

Ostatnio wymieniałem obie końcówki drążków kierowniczych i na będącej po sąsiedzku Podstawowej Stacji Kontroli Pojazdów (posiadającej porządne wyposażenie) ustawiałem zbieżność. Usługa kosztowała mnie 90 zł za przednią oś.

Ustawianie zbieżności warto wykonać po wykonaniu wymian elementów, przed naprawą to zwykłe marnowanie pieniążków.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12138
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: topcio » 04 paź 2011, 17:52

merbart pisze:Witam
Temat stary ale odświeżę bo nadal aktualny.
Jadę dziś na zbieżność, ścina mi koła przednia od wewnątrz, lewa strona jakby mocniej. Sworzeń wahacza prawy do wymiany. Trochę dziwna sprawa bo luzów w zawieszeniu niema oprócz lekkiego na sworzniu. Rozjechały się przednie koła, ale auto nadal prowadzi się ok nie ściąga itp. Troszkę kierownica jest w prawo przy jeździe na wprost. Mam nadzieje że to nic poważnego. Czy komuś z was udało się wyregulować zbieżność i co było przyczyną? Kąty czy zwykła zbieżność?
Pozdro
Jak może nie być luzów w zawieszeniu skoro sworzeń do wymiany? Wymień sworzeń i wszystko wróci do normy. Kontrola zbieżności oczywiście dopiero po naprawie, jeśli ktoś weźmie kasę za ustawienie zbieżności przy uszkodzonym sworzniu jest zwykłym naciągaczem .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

merbart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: merbart » 05 paź 2011, 9:35

Witam
Jestem po wymianie i ustawieniu zbieżności. Jak wcześniej wspominałem luz był niewielki i ledwo wyczuwalny a koła przednie były rozbieżne. Kąty wyszły w normie. Tak na marginesie to ok. rok temu wymieniałem sworzeń który miał większy luz i opon nie ścinało. Ważne że wszystko ok bo martwiłem się o kąty.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12138
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: topcio » 05 paź 2011, 11:23

Skąd rozbieżność mogła powstać? Uderzyłeś kołem w krawężnik lub coś innego?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

merbart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: merbart » 05 paź 2011, 11:49

Właśnie to mnie też zastanawia, co prawda miałem mocny kontakt z dziurą (auto załadowane i pełny stan)
i podejrzewam, że ta sytuacja mogła skasować sworzeń i częściowo wpłynąć na zbieżność. Minęło 2 miesiące od tej sytuacji. Po uderzeniu nie przeglądałem zawieszenia bo nic z autem się nie działo tzn. jeździło prosto.
Gdybym z ciekawości nie przeglądnął auta to pewnie dalej bym jeździł nieświadomie.

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: Kozi » 28 paź 2011, 15:35

U mnie jest taki objaw że jak przejeżdżam przez jakąś łachę piachu na asfalcie albo błotko wywiezione pod kołami wywrotek z budowy to czuję jak delikatnie rzuci tyłem. Podobnie zimą na ubitym śniegu gdzie pojawia się trochę lodku. Dwa razy kontrolowałem w ostatnim czasie zbieżność i wynik był idealny. Kontrola zawieszenia nie wykazała luzów (mam dużo nowych elementów zawieszenia). Oponki i letnie i zimowe po dwóch sezonach (po ok 10 tyś km nalotu na każdym komplecie). Opon nie tnie. Muszę chyba się do tego przyzwyczaić.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12138
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: topcio » 28 paź 2011, 16:15

Sprawdzałeś zbieżność również na tylnych kołach? Ja miałem taki objaw w 16VT i okazało się, że tylna były zbieżne.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: Kozi » 28 paź 2011, 18:02

Sprawdzałem. Jest Ok.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: grzole » 28 paź 2011, 18:39

Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: Gros » 28 paź 2011, 18:45

grzole pisze:Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.
Grzesiu auto tańczy z innej przyczyny :lol:
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: grzole » 28 paź 2011, 18:57

Gros pisze:
grzole pisze:Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.
Grzesiu auto tańczy z innej przyczyny :lol:
Z jakiej?


P.S.
Opisałem, co miałem w Themie lata temu.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: Kozi » 28 paź 2011, 20:52

Gumy nowe przy okazji wymiany nivomatów. Jak w ogłoszeniach "nic nie stuka nic nie puka" a tyłeczkem zamiata
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: grzole » 29 paź 2011, 0:49

Może amory niesprawne?
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
marmal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: marmal » 29 paź 2011, 2:13

grzole pisze:
Gros pisze:
grzole pisze:Nie masz lekkiego stukania z tyłu? Wyrobione górne mocowania amorów (elementy gumowo-metalowe) potrafią zrobić taki psikus, że auto tańczy zadkiem na śliskim.
Grzesiu auto tańczy z innej przyczyny :lol:
Z jakiej?


P.S.
Opisałem, co miałem w Themie lata temu.
No proste - Kappa słyszy Musę :D
Pozdrawiam - Marian

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - zbieżność

Post autor: mikaeltdi » 26 lut 2012, 9:03

Jak juz temat za łożony to pociągnę go dalej ;
-czy parametry ustawienia zbieżności są takie same dla 2,0turbo i dla 2,4tds ? ...robiłem wymianę drążków i sworzni zrobiłem zbieżność ..nie zalądałem mechanikowi zza ramienia co wstukuje a na wydruku dostałem opis kAPPA 2.0TURBO 1995-1998 ...fajnie by było taka mieć ;) ale czy jest dobrze zrobiona zbieżność ? ustawienie wyszło idealne ,prowadzi się dobrze bynajmniej nie zauważyłem dziwnych objawów pływania tudzież ściągania czy innych ,jak to jest z tymi parametrami są takie same czy jednak powinien zrobic dla 2,4 tds ..
Pozdrawiam
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”