Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Krawiec1 » 31 paź 2015, 7:27

to jest wszystko to samo :)
sam miałem w fiacie bravo 2.0 20v i wsadziłem z kappy 2.4 :)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6392
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: vanisch » 31 paź 2015, 9:25

Krawiec1 pisze:to jest wszystko to samo :)
sam miałem w fiacie bravo 2.0 20v i wsadziłem z kappy 2.4 :)
Sorry za OT:
Co poza słupkiem musiałeś wymienić? :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: topcio » 31 paź 2015, 10:01

Forumowa 2,4 20v :link:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Krawiec1 » 31 paź 2015, 12:40

vanisch pisze:
Krawiec1 pisze:to jest wszystko to samo :)
sam miałem w fiacie bravo 2.0 20v i wsadziłem z kappy 2.4 :)
Sorry za OT:
Co poza słupkiem musiałeś wymienić? :roll:
miska olejowa, bo z lancii mi się nie mieści w bravo
koło zamachowe - bo bravo ma inne sprzęgło

co wymieniłem a nie musiałem:
dekiel zaworów, bo z lancii mi się nie podoba :D
panewki - bo warto je wymienić :D
czujniki - bo miałem pewność, że moje działają, a te z silnika nowego nie wiadomo
rozrząd - pasek jest inny, reszta to samo co 2.0
termostat - historia jak i z czujnikami

oczywiście mówimy o samym gołym słupku tj. miska-blok-głowica-dekiel, bo cały osprzęt zostawiłem z bravo.

robiłem to sam, w garażu bez kanału. Powoli bez pośpiechu można powiedzieć, że ze 40godzin roboty jednej osoby przy piwku.
W tym jest mycie, mycie, mycie i jeszcze raz mycie. Odkręcanie zapieczonych śrub itp itd.

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Olsztynianie » 02 lis 2015, 0:03

Chyba powinienem się wnerwić, bo do auta będzie na dobre zajrzane dopiero 9.11 Stała trzy miesiące, postoi jeszcze jeden lub dwa...
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: rob_76 » 02 lis 2015, 1:03

Skąd ja to znam... :roll: I czemu z autopsji... :(
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Olsztynianie » 09 lis 2015, 18:43

No Panie i Panowie, mechanior dotrzymał terminu i do auta zajrzał :)
Niestety rozmowa była nieco dziwna. Zostałem poinformowany, że problem jest z ciśnieniem oleju. Panowie postanowili wpiąć się w silnik i pomierzyć ciśnienie. Wyszło co następuje. "Na zimnym ok 5 bar, po rozgrzaniu siada do ok 1,2 bara, czyli wał jest za krótki". Zapytałem co oznacza termin za krótki wał. Wujowy wymiar wału względem nominalnych panewek. Nie zapytałem jak wygląda ciśnienie po dodaniu gazu itp, ale to już chyba nieistotne. Wiosną była mowa o szlifowaniu wału, natomiast dziś okazało się, że szlifowany nie był. Założone zostały nowe panewki i ognia. Czy to normalna procedura? Wychodzi mi na to, że nie pomierzyli ciśnienia przy składaniu, inaczej zonk byłby widoczny wcześniej niż po przejechaniu 5k km. Może ja czegoś nie ogarniam? Niech mnie ktoś oświeci, bardzo proszę.
Aha, kojarzy ktoś z głowy jakie winny być ciśnienia oleju w tej jednostce?
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: rob_76 » 09 lis 2015, 19:27

Jeśli mnie pamięć nie myli to dla 5.20 VIS jest chyba 3,5 bara przy 3 lub nawet 4k obrotów... Oczywiście na rozgrzanym oleju... Myślę, że tu będzie podobnie... Ale niech mnie ktoś poprawi, jeśli coś pokręciłem...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 09 lis 2015, 19:34

Przegrzebałem tony PDF'ów i chyba sam sobie odpowiedziałem:
ObrazekObrazek
Jak widać wartości są dla rozgrzanego motoru 2.0 20v i wynoszą odpowiednio:
- na biegu jałowym > 0,6 bar
- przy 4k obrotów > 2,5 bar

To ja już nic nie wiem. Albo wujowo mierzą, albo kłamią, albo?


EDIT: Poprawiłem fotki :)
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: rob_76 » 09 lis 2015, 19:53

Wynika z tego, że panowie nie wiedzą, o czym mówią, bo nie sądzę, żeby "obstrukcja" miała kłamać... :roll:
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Olsztynianie » 14 lis 2015, 20:38

Jest światło w tunelu. Co z tego będzie zobaczymy. Mechanior już wytargał i zdemontował silnik. Wał poszedł na szlif/ocenę przydatności do takowej operacji.

W skrócie, walka o Lucynę trwa.

Niestety potrzebuję wałka rozrządu na wydech, ale o tym w stosownym dziale.

P.S. Pytanie zielonego. Czy na "górze" również instaluje się panewki inne niż nominał w zależności od stanu wałków? Nigdy o tym nie słyszałem, ale...
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Olsztynianie » 18 lis 2015, 12:25

I światło zgasło. Krzywy wał. Bicie 0,17mm. Tego jeszcze nie grali...
Teraz będą mierzyć blok. Tyle się dowiedziałem.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”